26 Kasım 2017 Pazar

Instagram Fotoğraflarımı Nasıl Düzenliyorum?




Herkese yeniden merhaba! 
Bugün kozmetik dışı bir konu ile karşınızdayım. Instagram üzerinden gerçekten bu konu üzerine çok fazla soru alıyorum, bazen bazılarına tek tek anlatsam da bazen hiç vaktim ve halim olmuyor. Kalıcı olması için bloğuma yazmak istedim. Size kullandığım photoshop programlarından bahsedeceğim. Umarım işinize yarar, faydalı olur.



Geçen seneye kadar photoshop programlarının gereksiz olduğunu düşünürdüm. Telefonumda 1-2 tane uygulama vardı ama kullanmıyordum. Geçen sene tam da bu zamanlarda instagram üzerinden tanıştığım arkadaşım (@feywonderland) bana bir programdan bahsetti iyi ki de bahsetmiş. Ücretli bir uygulamaydı ne kadar güzel olduğunu görünce hiç düşünmeden indirdim.



Gördüğünüz gibi çok fazla programım yok. Az olsun öz olsun. Hepsi çok iyi işimi görüyor. Öncelikle ilk önceliğim fotoğrafı çekme aşaması. Gün ışığı çok önemli. Mutlaka gün ışığında çekiyorum fotoğraflarımı. Eğer akşam olduysa ya da o gün hava kapalı kapkaranlıksa asla çekmiyorum. Kaliteli çıkmıyor çünkü :) Çekim için 2 senedir İPhone 6s telefonumu kullanıyordum ama 2 hafta önce yeni telefon (Note8) aldım artık onunla çekeceğim. Yani ekstra bir fotoğraf makinem yok bence gerek de yok. Gün ışığınız ve bir kaç tane photoshop programınız olsun yeter. Şimdi dilerseniz app’lere geçelim. 

VSCO; ilk indirdiğim programdı. İndirmesi ücretsiz, içinde ücretli filtreler de var ücretsiz olanlar da. Ben ücretsiz olanları indirdim. A5,A6,HB1 ve HB2 favori filtrelerim. Eğer ücretsiz bir uygulama indirmek istiyorsanız bu programı mutlaka indirmelisiniz. Kullanım kolaylığını da çok seviyorum. İlk indirdiğimde baya kullandım ama şu an elim gitmiyor. 


Mesela bir fotoğrafa filtre uyguladınız ve başka fotoğraflara da aynısını yapmak istiyorsunuz ama çok fotoğraf var. Düzenlediğiniz fotoğrafa gelin "düzenlemeleri kopyala" seçeneğine tıklayın daha sonra aynısını uygulamak istediğiniz fotoğrafları seçin ve "düzenlemeleri yapıştır" seçeneğine tıklayın. Az önceki fotoğrafa uyguladığınız filtrenin aynısı şimdi kolay yoldan istediğiniz bütün fotoğraflarda.

Fotoğraf düzenlemek için 2. işarete, yukarıda anlattığım "düzenlemeleri kopyala" ve "düzenlemeleri yapıştır"   işlemi için en sondaki üç noktaya tıklayın.


ColorStory; ilk indirdiğim programlardan birisi. İndirmesi ücretsiz, içinde ücretli ve ücretsiz filtreler mevcut. Ben topluca satın almıştım. Şu an net olarak hatırlamıyorum ama 32 TL gibi bir fiyat ödemiştim, toplu ışık ve ve filtrelere. Bu programı kozmetik dışı fotoğraf çektiğim zaman kullanmayı çok seviyorum. Kozmetik çekimi yapınca orijinal rengi bozmamak için kullanmıyorum. 


Uygulamayı açınca önce fotoğrafımı seçiyorum, daha sonra filtreler için filter yazan yere  tıklıyorum ve istediğim herhangi bir filtreyi seçiyorum. Ben en çok sevdiklerimi favorilere ekledim.
Burda da güzek efektler ve ışıklar var.



Afterlight; en son indirdiklerimden ve bayıldığım bir photoshop programı. Ücretli bir uygulama, 3.59 TL'ye indirmiştim. İçerisinde ekstradan paralı filtreler var ama ihtiyaç duymadım onları satın almaya.

Fotoğrafın kenarlarına ışık eklemek için ya da fotoğrafı eskitmek için kullanıyorum. Ennn sevdiğim ikinci photoshop programı.

Facetune; yazının başında bahsettiğim uygulama bu işte. Elim, ayağım her şeyim oldu. Instagram’daki ferah, aydınlık fotoğraflarımın sırrı. Bu konuda çok soru geliyordu, “nasıl bu kadar fresh fotoğraflar çekiyorsun” diye. Maalesef fotoğraf çekmekle iş bitmiyor. İndirmesi ücretli ama kesinlikle indirmenizi tavsiye ederim. Facetune2 programıyla karıştırmayın, o ücretsiz ama kesinlikle aynı değiller. IOS fiyatini unuttum maalesef, aklimda 15 küsür TL olarak kalmis olsa da emin degilim.

Gördüğünüz gibi 1. fotoğrafın arka zemini bemveyaz değil. Uygulamayı açınca önce düzenlemek istediğim fotoğrafımı seçiyorum, daha sonra "beyazlatma" yazan yere tıklayıp arka zemini beyazlatıyorum. Objeye asla değdirmiyorum, mesela dudak kalemlerini beyazlatmadım. Orjinal renkleri bozulur. Zemini beyazlattıktan sonra bana yeterli gelmiyor ve "filtreler" kısmına gidip  "ışık" kategorisinden "Lighter" olanı seçiyorum. Bu rutinim hep aynı, bütün beyaz zeminli fresh fotoğraflarımda bu yolu uyguluyorum.




Çok sık kullandığım bir diğer özellik, keskinleştirme özelliği. Belirgin olmasını istediğiniz detayları belirginleştiriyor. Mesela örnek fotoğrafımda kahvenin köpüğü belirgin olmamış, belirgin olmasını istiyorum ve keskinleştir seçeneğine tıklayıp kahve kremasına, belirgin olmasını istediğim yerlere dokunuyorum. Bu da çok sık kullandığım özelliği uygulamanın. Özellikle marka isimlerini belirginleştirmek için çok sık kullanıyorum.

Retouch; en son indirdiğim program. @ojelerfora’nın videosunda görüp keşfettim. Diyelim ki bir fotoğraf çektiniz ve istemediğiniz obje var onu yok etmek için kullanıyorsunuz. Her zaman istediğim gibi yok edemiyorum ama çoğu zaman kurtarıcım oluyor. Yanlış hatırlamıyorsam 7 küsür gibi bir fiyata indirmiştim.

Birinci fotoğrafta işaretlediğim yere tıklayıp, yok etmek istediğim objeyi boyayıp "go" yazan yere tıklıyorum ve işte bu kadar.


Kullandığım app'ler Retouch-ColorStory-Afterlight.
Kullandığım app'ler Retouch-ColorStory-Afterlight

Umarım her şeyi eksiksiz anlatmışımdır. Eğer merak ettiğiniz sorular varsa sorabilirsiniz. Beni instagram’dan takip etmeyi unutmayın. Orada 7/24 aktifim. Instagram adresim @bakimliibayan.

Sevgiler 

Güncelleme; Artık instagram hesabım yok. Çok fazla vakit geçirdiğim için kapama kararı aldım. 


8 yorum:

  1. Canım ellerine sağlık , çok faydalı olmuş 👌🏻 Facetune uygulamasını ne zamandır görürüm ama değer mi sorusu vardı hep kafamda 🙈 Senden duyunca ılımlı yaklaşıyorum şuan ☺️ Uygun zamanda indiririm inşallah 😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canımmm okuduğun için ❤️ Hiç biri olmasa bile Facetune olsun, olmazsa olmazım benim :)

      Sil
  2. çok faydalı bir post olmuş :)

    YanıtlaSil
  3. fotoğraf düzenleme gerçekten büyük bir iş ve sanat haline geldi artık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten öyle, hayran hayran izliyorum onları 🙏🏻

      Sil
  4. Kesinlikle çok yararlı yardımcı bir yazı olmuş , uygulamalar şahane :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, faydalı bulmanıza çok sevindim :)

      Sil